En sugerpaste tårta.

      2011-10-18 / 15:39:54 Publicerat i kategorin Tårtor  
I söndags bakade jag min allra första sugerpaste tårta.

Sugerpaste eller sockerpasta som det heter på svenska, skulle man kunna förklara är som marsipan fast den innehåller inga nötter, den är betydligt enklare att forma och finns i massa olika färger.

Så i söndags och utan speciellt anledning bakade jag en tårta. Motivet kan väl tyckas vara lite konsigt.. en bebis conversesko, men jag var så sugen på att testa och göra en efter att ha sett många andra som lyckas gjort såna.

Och för att vara den första gången jag provade så känner jag mig ganska nöjd över resultatet.







Postat av: Annelie

Du är helt otrolig! Vilken talang!

2011-10-18 @ 18:31:52
URL: http://hultin.cc
Postat av: Helén

Den var superfin och supergod!Tack för att jag fick smaka :)

/ Helén

2011-10-19 @ 07:19:22
Postat av: Tove

Jättefin!! Det där är verkligen något som jag skulle vilja lära mig! Kram PS. Det är öppna dörrar på bröloppet och ni fick mer än gärna komma till kyrkan på nyårsafton:) KRAM!

2011-10-19 @ 10:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0