Den fallande rosen !

      2014-08-05 / 22:36:00 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
Idag har jag äntligen tagit tag i en själ gnagare. En sån där uppgift som jag kan ligga och tänka på då jag krupit ner i sängen. En uppgift jag känner är lite strulig och som jag inte har kontroll över. Som ständigt ligger och gnager i mig på något vis!
Att rensa i alla papper, att sätta in rätt papper i rätt pärm. Lagfart, pantbrev, köpebrev, kontrakt, oifyllda autogiron, elavtal, räntelåsningar, försäkringspapper, ja alla viktiga papper.
Alla papper som kommer som nyinflyttad är många, såna där viktiga som man vet att man bör hålla reda på. Såna som man tänker att jag lägger det 'här' så gör jag det 'sen'. Men sen kommer aldrig. Men idag tog jag tag i sen och nu är det ordning. Både i pärmar och i själen.
Visst är den vacker rosen? Denna ros planterade min gulliga mamma här ganska precis när vi flyttade in. Den är så otroligt vacker så man önskar att det gick att frysa tiden. Att stanna den för en stund, så inte bladen börjar falla! Jag vet inte vad rosens egentliga namn är, men vi kallar den för GuldLisa. Guld för dess färg och Lisa för att det är min mammas namn. Mormorn med ett hjärta av guld!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0