Att koka sin egen potatis!

      2014-08-10 / 20:52:02 Publicerat i kategorin Litegrann om mig : )  
När vi flyttade in i huset i början av juni hann jag trycka ner lite potatis i jorden och sätta jordgubbsplant. Idag var det dags att titta hur långt potatisen kommit. Drog upp en blast och upptäckte att potatisarna faktiskt växt mycket mer än jag trodde att de skulle ha gjort. En handfull med potatis kunde jag plocka i varierande storlek. Både jag och Lars gillar när potatisarna är ganska små. Bara koka den med skal på, lägg på en klick smör, lite salt, så är det en härlig mumsbit!




Kommer inte ihåg exakt vad sorten hette som vi satte. Men det är en liten fastare mandelsort!



Nästa år är tanke att jag ska hinna komma igång lite tidigare. Då har jag tänkte så sallad, mangold, sockerärtor, vitlök, salladslök och massa mer!



Idag är sista dagen på semestern. Vart tog dessa sex veckor vägen??





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0