Vår nya familjemedlem - Olivträdet

      2014-07-30 / 20:00:00 Publicerat i kategorin Pyssel  
Jag har länge avundsjukt tittat runt på andra bloggar och sett deras fantastiska olivträd. Avundsjuk har jag önskat att jag också haft ett, ståendes så där vackert i ett hörn. 
En dag sprang jag på ett träd och köpte det, bara så där! 
 
 
När jag kom hem med det stod det på den där lappen ni vet som ofta sitter i krukan hur den skulle skötas. Den ville bli omplanterad i en större kruka med medelhavsjord. Va tusan är det? Det vill ha vatten rikligt en gång i veckan och duschad två gånger/veckan. Gärna är 15 minuter. Träd(jäkeln) vill duscha längre än jag. Förutom det vill den gärna bo ute på dagen, men komma in om det blir för kallt. Står den inte tillräckligt ljust vill den ha en lampa lysandes på den.
 
 
 
 
Alltså, detta träd, det har större krav än min son. 
 
Men jag ska göra mitt bästa för att vårda detta träd. Det är inte lätt (som det verkar). Men det är ju så förbannat snyggt! Ser ni, trädet mår än så länge så bra hemma hos mig att den till och med skjuter skott i kronan!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0