Ett kakfat till en fin vän!

      2014-08-01 / 14:53:00 Publicerat i kategorin D.I.Y  
För några dagar sedan fyllde en vän till mig år. Vi hade tyvärr inte möjlighet att fira då så igår blev det tårtätning istället! En mysig eftermiddag tillsammans där våra jämnåriga grabbar busade upp varandra och även de hade jätte roligt.I present hade vi med oss ett kakfat. Till kakfaten jag gör köper jag alltid loppis fyndade tallrikar. Tycker man ska ta tillvara på alla de udda tallrikarna som finns. Sedan handtextade jag orden på faten med pensel och porslinsfärg. Alltsammans brändes sedan i ugnen.Borrade hål med en kakelborr och satte fast själv ställningen på fatet. Det är egentligen inte så svårt att göra sig ett eget kakfat. Det enda momentet som kan vara lite klurigt är just då man borrar hålen. Men övning och en redig karl är att föredra i momentet!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0