Jackhängare av gamla spikar!

      2014-08-04 / 22:01:00 Publicerat i kategorin D.I.Y  
För några kvällar sen var jag med min lilla familj ute på en mysig kvällspromenad i skogen. Vi gick en skogsstig där det för länge sedan låg ett gammalt sågverk! Ett perfekt ställe att hitta flytvirke på. Längst med vattnet hittade vi flytvirke som jag självklart blev sugen på att ta hem. När jag gick där i vattnet med mina bara fötter hittade jag även något annat. Nämligen gamla handsmidda spikar. Stora och små, sneda, raka, rostiga, ja alldeles perfekt i mina ögon. Jag gjorde ett glädjetjut så karln och Malwe tittade förvånat på mig. Självklart har de svårt och förstå värdet i mitt fynd, karlar har ju ibland det.Väl hemma lät jag sedan flytvirket torka till riktigt ordentligt. Hamrade sedan till spikarna och lackade dem så att de inte skulle färga av sig på någons jacka! Sedan var det bara fram med hammare att banka ner dem. Kan även här tillägga att det är bra fiffigt med en karl som kan rycka in med lite muskelkraft. Om man som jag saknar det!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0