Måla en pall utan att det fastnar något under benen.

      2014-01-06 / 18:58:00 Publicerat i kategorin D.I.Y  
Hjälp. Hur gick det här till? Idag är min sista dag som föräldraledig. Imorgon börjar jag på mitt nya jobb. Känns så klart härlig och börja jobba men samtidigt får jag lite panik. Nu måste min lilla bebis (jag vet att han är en liten pojke nu) börja på förskolan. Långa dagar och utan sin mamma och hans mamma måste vara utan han. Min lilla gosboll. Jag som är så van att få vara närvarande varje dag och se hans framsteg, höra hans skratt, se när han bli arg på mig och höra han djupa andetag när han sover lunch. Nej fy vad mycket jag kommer missa. Men jag vet att han får det bra också, han kommer få massa nya kompisar och få leka på ett annat sätt varje dag. Men det känns tungt. Min lilla bebis på en förskola, ja ni hör ju vad tokigt det låter.
 
Till något helt annat. Jag har lovat mig själv detta år att inte ha så många projekt igång samtidigt. Det kommer bli svårt. Men 3 projekt är max. Går ju inte o ha massa ofärdiga projekt här hemma och dessutom stressar dem mig på insidan. Men ikväll tog jag tag i ett utav dem och målade klart Malwes pall som han sen ska kunna stå på i köket och hjälpa till. Tills han är tillräckligt stor ska den få agera nattduksbord i hans rum. Så ikväll har jag målat klart den och imorgon tänkte jag hinna dekorera den. Pallen kommer från IKEA, tror den kostar 99kr. Vi har dock använt den när vi renoverat,så den har fått några jack i sig och dessutom har det runnit färg på den. Men jag tycker bara det gör den charmig.
 
Ett tips när ni målar saker med ben så som pallar och stolar. Skruva in skruvar i benen så kladdar den inte fast i underlaget.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0