Virkad kaka med mönster!

      2013-09-01 / 18:45:52 Publicerat i kategorin Virkat  
Nu har jag kommit in i virkdimman igen, det enda jag tänker på är nålar, garner, luftmaskor, smygmaskor, gör om, dra upp, göra rätt, hitta på. Tänk så mycket lyckligare man kan bli av lite tråd!
 
Har virkat lite syltkakor, sockersött! Vill ni också virka dem så skrev jag upp mönstret som jag delar med mig av!
 
 
Jag har använt järbos garn och virknål 3
 
Ta den röda tråden och lägg upp 2lm
Varv 1: 6 fm i 2:a lm från nålen (6)
Varv 2: 2 fm i varje fm - 6 ggr (6)
Varv 3: 1 fm, 2 fm i nästa - upprepa 6 ggr (18). När du ska dra igenom den sista maskan på varvet byter du till beige garn så blir det en snygg övergång till det andra garnet.
Varv 4: 2fm, 2 fm i nästa - 6 ggr (24)
Varv 5: 3 fm, 2 fm i nästa - 6 ggr (30)
Varv 6. fm i varje fm (30)
Varv 7: Virka endast i bakre maskbågen, fm i varje fm (30)
Varv 8: 3 fm, 2 fm tillsammans (24)
Varv 9: 2 fm, 2 fm tillsammans (18)
Stoppa in lite fyllning i kakan
Varv 10: 1fm, 2 fm tillsammans (12)
Varv 11: 2 fm tillsammans tills hålet är borta.
Fäst tråden men sy sedan några stygn upp och ner i kakan runt det röda i mitten och fästen tråden.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0