Istället för ett barnkök - Korvstånd för barn!

      2013-09-12 / 18:30:00 Publicerat i kategorin Lägenheten - Barnrum  
Jag gillar ju som sagt att bygga och fixa själv. Funderade länge över vad vi skulle ge Malwe i födelsedagspresent och kom på att alla pojkar behöver ett korvstånd, ellerhur? Googlade runt och sökte efter inspiration. Men vet ni? det finns ingen. Ingen verkar ha byggt det förut till sina barn. Det finns massor av kök, men inget korvstånd! Men nu ni, nu finns det! Under ska jag sen även sätta en list så att han kan ha en korg under och syssla med merförsäljning.
 
 
 
 
 
Tänkte berätta hur jag gjort! Eftersom jag inte hittade någon inspiration på nätet fick jag sätta mig ner och försöka rita min ide och NEJ, jag är inte så bra på att skissa. Men jag bjuder på den!
 
 
Sen köpte jag sängbordet RAST på ikea. La ut alla bitar och borrade nya hål så att skivan under lutade istället.
 
 
När den sen var ihopbyggd såg den ut såhär.
 
 
 
 
Efter det köpte jag en låda som skulle fungera som själva korvlådan,2 rundpinnar i olika tjocklek samt två gamla gardinknoppar. Monterade dit dem och sen såg den ut såhär.
 
 
Monterade sedan dit två lock med knoppar från ikea. Ni vet såna där billiga man typ får 10 st för 9 kr tror jag?
och sen målade jag hela kalaset. Vitt på själva stommen och grå på lådan så det skulle se lite metallaktig ut.
 
Ja och sen var det klart. Har sytt korvar och korvbröd som ligger där i och kastas ut lite då och då av lilleman. Tänkte först gömma den och slå in den, men samtidigt förstår han ändå inte att han fyller år eller att han fått något. Så den får stå placerad i hans rum.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Postat av: Marie

vILKEN UNDEBAR IDEE,SÅ ENKELT,SÅ KREATIVT!!

2013-09-12 @ 19:33:48
Postat av: Marie

vILKEN UNDEBAR IDEE,SÅ ENKELT,SÅ KREATIVT!!

2013-09-12 @ 19:34:58
Postat av: Anonym

Alla barn borde få ett eget korvstånd tycker man!!!!

2013-09-15 @ 12:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0