En virkad mailegtomte!

      2013-10-31 / 19:03:34 Publicerat i kategorin D.I.Y  
OOOOOOH POFF! Så var julskapandet igång. Min tanke har varit länge att försöka mig på att virka en maileg tomte. Gillar ju dessa varelser så himla mycket, men någon virkad variant finns inte att köpa än så då tyckte jag det var dags att göra mig en egen!
 
Vad säger ni? Ganska göllig va?!. Eller jag vet, ni tänker att den är jätteful. Många gör det. Men jag är en av dem som älskar maileg figurerna för deras fulfina utsida!

Men inser nu vad ensam han ser ut där i sina hängslen. Får nog ta mig att virka en lite fru åt han med så han slipper sitta där och bli fotad ensam med blixt så han ser självlysande ut.
 
 
 
 
 
 
 
Den är virkad efter detta mönster men lite korrigeringar. Jag valde att börja varje varv med 2 lm och avsluta med 1 sm för att få till det snyggare där man byter färg.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0