Sy vantar av en gammal tröja!

      2013-11-09 / 10:21:12 Publicerat i kategorin D.I.Y  
Nu när vi har fått huset sålt så betyder det att vi har massa grejer som måste flytta in i lägenheten. Så av den anledningen har vi börjat att rensa lite överallt. Bland annat har jag börjat att rensa i min garderob. Slängt, sparat och skänkt. När jag stod där bland alla mina fina tjocktröjor kunde jag inte kasta dem. Men då kom jag på att man faktiskt kan sy vantar av dem. Sagt och gjort, fram med symaskinen och ett par vantar blev det!
 
 
 Väldigt enkelt var det med. Började med att lägga ut ett par vantar på tröjan som är i den storlek jag vill ha. 
 
 
 
Klippte sedan runt dem fast med ca 1 cm sömsmån. Där efter klippte jag ut i fleecetyg med för att fodra vantarna. Gjorde då samma princip som ovan. Tänk på att lägga fleecen ytterst och själv tyget för vanten inuti. Sy sedan runt. Jag valde sicksack! 
 
 
Efter att du sytt kan du klippa bort överflödigt tyg, jag valde även att klippa fleecen lite kortare uppe vid mudden så att den inte skulle sticka ut när man krängt dem rätt. Sen är det bara att vända dem rätt o använda dem!
 
 
 
Till sist valde jag att ta några knappar från tröjan och dekorera med.
 
 
Postat av: Ester ❤ ett kreativt liv

Men vad smart och snyggt! Det ska jag lägga på minnet :)

2013-11-10 @ 22:08:27
URL: http://ettkreativtliv.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0