Sy eget bumperskydd med pillappar

      2013-06-27 / 19:20:31 Publicerat i kategorin D.I.Y  
Vi köpte en till vagn för ett tag sen, en liten mindre vagn som vi tänkte använda som shoppingvagn och när man bara snabbt ska iväg någonstans eller gå kortare promenader. Denna har en båge som går över själva sittdelen, denna båge hamnar i perfekt läge för Malwes mun, vilket betyder att det han gör varje gång vi åker vagn är och sitter och tuggar på denna och utan tänder sliter lös stycken från den. Duktig han den där Malwe.
 
Men tur är ju att han har en pysselmamma, så sambon fick offra en gammal tröja. Från den klippte jag ut ett stycke som skulle passa själva båge. Min var 10* 40cm och så la jag till 2 cm. Så den blev 12 * 42 cm. Jag la ut tyget, vek in kortsidorna 1 cm och sydde med raksöm båda sidorna. Sedan nålade jag fast de små pillapparna dubbelvikta på långsidan där ja ville ha dem och vikte sedan över den andra delen, så det blev som en tub. Sydde sedan med sicksackstygn längst med hela, vände den ut och in och trädde på den på bågen. Svårare än så var det inte.
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0