Hallongrottor eller syltkakor?

      2013-06-13 / 11:18:34 Publicerat i kategorin Recept  
När man har en bebis hemma som bestämmer sig för att kliva upp i ottan är det inte mycket man kan göra något åt det. Det har bara gilla läget, torka sömnen ur ögonen och kliva upp. Som tur är möts man alltid av ett underbart leende när nere från spjälsängen så all trötthet glöms bort ganska fort.
Fördelen med detta, det är att nu är klockan ca 11 på förmiddagen. Jag och Malwe har hunnit tvätta två maskiner tvätt, diskat undan, plockat undan här hemma, bäddat sängarna, varit och handlat och bakat lite små kakor. Eller det är nog mest jag som gjort det, det känns mer som att Malwe har gjort det motsatta. Jag lägger undan, han drar ut. Jag plockar bort, han her tillbaka.
 
Det blev en så där 30-40 hallongrottor eller heter dom syltkakor? eller är det ingen skillnad?
 
 

Ingredienser

  • 200 g smör
  • 1 dl socker
  • 4 dl vetemjöl
  • 1 dl potatismjöl
  • 1/2 tsk bakpulver
  • 2 tsk vaniljsocker
  • sylt

Blanda samman alla ingredienser med hjälp av händerna till en smidig deg. Låt degen vila en liten stund. Rulla små bollar och tryck sedan ett hål i varje där du lägger sylten. För enkelhetensskull använder jag en sån där sylt tryckflaska, hur smidig som helst. Grädda sedan i 175 grader i ca 15 min.

Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-07-08 @ 10:43:46
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0