Barnmat. Bebismuffins med hallon och banan!

      2013-06-29 / 20:39:12 Publicerat i kategorin Barnmat  
Vi åker ner till Stockholm imorgon så jag håller på och fixa med mat att ta med till lilleman eftersom att jag inte vill köpa mat. Så idag har jag bakat banan och hallonsmuffins som är lätt att ha med sig och som han kan sitta och äta på till mellanmål lite varstans.
 
 
Jag är medveten att det ser nästan lite uppkäftigt ut att ha dem på en silverbricka. Mitt liv är inte som en perfekt muffins på en silverbricka, men mitt liv har sina glansiga stunder och varför inte fota en fin bild på en silverbricka än en bild på en smutsig spis? haha japp, för så är sanningen, spisen är smutsig, tröjan min är nerkräkt, Malwe är gullig och blöjhinken är full.
 
 
Ingridienser:
2 bananer
2 dl frysta hallon
1 dl creme fraich
1.5 dl havregryn
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
3 msk smör
1 ägg
 
Gör så här:
Mosa bananen och blanda sedan ner resten av ingridienser. Vispa runt ordentligt och häll sedan ner i formar, det blir 12 st när jag gör dem. Grädda dem på 250 grader i 8-10 minuter, eller tills dem är helt genomgräddade.
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0