Jag tror jag har uppfunnit något nytt!

      2013-07-13 / 19:18:56 Publicerat i kategorin D.I.Y  
Jag tror jag har uppfunnit något nytt, och hör nytt, inte snyggt! För det är den inte. Men ack så praktiskt.
Ni som haft bebisar vet hur jobbigt det är när man badar sin bebis och ska plocka upp den hala lilla sprattelfisken ut vattnet samtidigt som man försöker håll i en handduk, typ med hakan tryckandes mot bröstet för att inte tappa den, och absolut inte ner i vattnet.
 
Men sedär, ett problem som nu är löst.
 
Jag presenterar här med det fantastiska handduksförklädet.
 
 
 
Jag började med att lägga ut en handduk på golvet. Jag tog en udda handduk som vi inte använder.
 
 
Jag vikte sedan in sidorna tills jag kände mig nöjd med formen. Grejen med mig är att jag inte är så bra på det där med mönster, exakta mått och grejer. Jag kör lite på en höft.  När jag var nöjd med formen klippte jag bort tyget där jag hade vikt kanterna.
 
 
Sen var det dags för mittkanten. Denna fyller egentligen ingen funktion, men jag tänkte bara att den skulle blir snyggare så. Klippte den efter måtten på handduken. Vek in kanterna uppe och nere (så att de råa kanterna kommer inåt och inte syns), nålade fast, och sicksackade sedan fast kanterna. Sydde alltså uppe och nere, inte på sidorna. där vek jag bara runt tyget, och det kommer sys fast när man syr kantbandet längst med hela.
 
 
Nästa steg blev att sy en kant högst upp. Jag lät den kanten gå ner 2 cm på var sida. Men ni gör den så bred eller så smal som ni tycker är snyggt. Sydde sedan fast den med.
 
 
 
Sen var det dags för banden som dels skulle fungera som knytning i nacken, men även runt midjan. Detta band ska alltså vara tillräckligt långt för att räcka till båda, och sy två stycken, en till var sida. Gjorde så att dessa skulle vara lika tjocka som den där uppe. Alltså gå över två cm på var sida.
 
 
Nålade fast den och provade sedan så att det var tillräckligt mycket uppe och nere för att kunna göra knutar. Sedan var det bara att sy fast.
 
 
Sen var det klart. Inte så svårt va?
 
 
Postat av: Anonym

Supersmart :-D vet hur de känns när bebis halkar ur.

2013-07-14 @ 10:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0