Det här med omtanke!

      2013-07-27 / 11:35:00 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
När vi jobbar på här uppe var för sig har man tid att fundera mycket! Fundera på vilka man har som bryr sig om en, vilka som man umgås med flitigt, eller bara ibland. Vilka som verkligen betyder något och vilka som man gärna sitter och surrar med några timmar och skrattar men som man kanske inte anförtror sig till. Vad föräldrar betyder och vad föräldraskap betyder. Jag har en bild av en förälder medans sambon har en annan. Vi tänker olika och ibland ställer det till med diskussioner. Jag kan bli besviken på vuxna människor som inte hjälper till, när man vet om att det behövs hjälp. Man behöver ibland en hjälpande hand, utan att man ska behöva böna och be om det. Jag blir så förvånad när vissa människor inte ser detta, för jag är uppväxt där man hugger i och hjälps åt.
 
Nu vart det djupa tankar så här en helgdag. Men när man står och målar 17 fönster finns det tid för eftertanke.
 
Jag tror att alla får det man förtjänar eller åtminstonde vill jag hoppas det.
 
 
Postat av: klara

visst är det jobbigt när man har olika uppväxter...
Jag är också van alla hjälper till och att man umgås och hittar på saker tsm men det är ju inte riktigt Jimmy:/ Men nu har vi ju båda skapat en egen familj som vi kan forma som vi vill:D

2013-07-28 @ 12:10:35
URL: http://kmv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0