Att vara busig på semestern!

      2013-07-07 / 20:59:05 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
Som de gamla orden säger, borta bra men hemma bäst!
Vi kom hem igår, vi sträck körde hela vägen hem från Göteborg. I Örebro trodde jag att jag skulle vara fast i bilen F.O.R.E.V.E.R, i Gävle trodde jag inte att det fanns något hem att komma till. Vi körde och körde men bilen stod still. Nä men på riktigt, vad ni än gör. Åk aldrig 90 mil i 12 timmar på en dag med två vuxna och en bebis. Nej nej, aldrig, tänk inte ens tanken, tänk igen i så fall. Den tog nästa kol på oss. På riktigt.
 
Idag har vi städat upp livet efter resan, ni vet allt sånt där kul? Packa upp alla väskor, tvätta all tvätt, diska allt som man haft med sig.
 
Men vi har haft en fantastisk borta-semester. Kan inte säga annat. Helt underbart. Bra mat, bra umgänge, roliga resemål, trevliga hotellrum, snäll bebis, rolig shopping.
 
 
Det är något med förbudsskyltar. När jag ser en skylt som säger: "tryck inte här", "gå inte där", "ta in på den". Alla dessa förbud triggar igång något i mig. Det där lilla barnet som bara måååååste göra det ändå. Så när vi var på rundturen på drottningsholmsslott kunde jag bara inte låta bli att fota en bild utöver den vackra trädgården (man inte fick gå i) fast det stod en skylt i fönstret att det ej var tillåtet.
 
Men ni vet när katten är borta dansar råttorna på bordet. Eller som i detta fall, när guiden tittar bort fotar Frida trädgårdar.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0