currygryta med morotspure!

      2013-08-14 / 09:35:36 Publicerat i kategorin Barnmat  
Malwe äter oftast den mat som vi äter till lunch och middag. Jag väljer då bara att inte krydda hans mat lika mycket och fortfarande utan salt. Men jag gör ändå purér som jag fryser in som är smidig och lätt och ta med till han när vi är i farten.
 
Denna gång gjorde jag currygryta med morotspure, Malwe älskar curry, man både ser och hör det på han.
 
 
 
Du behöver:
1 kycklingfilé
En halv röd paprika
6 färska champinjoner
Smör
Curry
Vitpeppar
2,5 dl Mjölk
Mjöl
5 morötter
 
Så här gör jag den.
Lägg kycklingen i en panna med en smörklick, låta puttra lite så att ytan på kycklingen blir gråvit. Lägg sedan ner paprika, champinjonerna och låt puttra med kycklingen. Rör om hela tiden så det inte fastnar i botten. Häll sedan ner mjölken som du reder med lite mjöl samt curryn och vitpepparn och sänk värmen på plattan. Låt allt detta puttra tills du ser att kycklingen är helt genomlagad. Mixa sedan allt till den konsistens du vill ha. Jag har börjat lämna bitar åt Malwe.
 
Morötterna kokar jag medans jag gör currygrytan. När dom är genom kokta mixas den till en jämn puré.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0