Det här med att blogga.

      2012-05-16 / 12:18:40 Publicerat i kategorin Virkat  
Just nu läser vi mycket IKT-Litteratur i skolan och det har fått mig att fundera lite över det här med bloggar, twitters och andra sociala medier eller vad man ska kalla dem. Satt även härromdagen på ett fik med en vän och in kommer det en människa förmodligen med sin vän och skulle också ta en fika. Jag kom då på att jag kände igen henne och insåg att jag ibland brukar vara ute och läsa hennes blogg. Då slog det mig, där satt hon och det kändes som att jag visste allt om henne, men hon hade ingen aning om vem jag var. Jag visste när hennes barn fått en ny blöja sist, vad dom åt till middag igår, vart dom ska åka på semester och vem hon fått sina skor av. Då slog det mig, så där tänker säkert folk om mig med, vill jag det?

Jag älskar ju att läsa andras bloggar och jag menade inte att det var något dåligt med att jag visste allt om henne, men på något sätt fick jag en obehagskäslan av att någon annan kunde tänka så om mig med. Förstår ni min tankegång?





Har i alla fall virkat mig en uggla. Mitt första virkade gossedjur eller vad man ska kalla den. Nu ska jag bara stoppa den och sy ihop den lille rackaren, eller den är inte så liten : ) Skulle ni också bli sugen på att göra en finner ni mönstret hos stickavirkapyssla.



Postat av: Rebekah

Hej Frida,

Jag har också tänkt på det! Kollade på nå'n Härnösands-blogg, och det slog mig att om man bor på en liten plats och bloggar väldigt "öppet", kan det nog bli lite konstigt så där.

Hemma är det ingen som läser min blogg vad jag vet, och härikring känner jag inte så mycket folk.

Hade jag bott kvar i Härnösand, hade jag nog funderat mycket mer innan jag tryckte på "publicera"-knappen :)

2012-05-16 @ 13:11:39
URL: http://colderweather.net
Postat av: Helena Högberg

Jo, jag förstår precis vad du menar. Jag har fått reda på att några här på orten,folk som jag inte känner, men vet vilka de är, läser min blogg, så man får tänka lite på vad man skriver :/

2012-05-16 @ 22:50:55
URL: loppisloella.blogg.sehttp://

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0