Det här med att lära sig!

      2012-03-21 / 14:00:39 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
Jag har under två års tid fortfarande inte kommit på något bra sätt på att läsa på inför en tenta, mer än att läsa, läsa, läsa om igen och läsa en gång till, samma sak alltså!. Kanske efter att läsa varje sak 5 gånger, finns det en möjlighet att jag faktiskt kan komma ihåg det. Det här med enbart "minnespackning" där det inte handlar så mycket om att lära sig, utan snarare om vem som kan memorera mest och bäst, har jag aldrig varit bra på. Har förmodligen inte heller den typen av hjärna så att jag någon gång faktiskt kommer att lära mig det heller. Och det känns också som att när jag lär in en sak, då måste något annat ut... En sånt där jobbig cirkel.

På måndag kl 08.00 är det dags att sätta sig i tenta salen med en kissvakt. Så jag har nu 96 timmar, 4 minuter och 3 sekunder på mig att memorera 768 sidor text. Tror jag skulle behöva en sån där hejaklack så står vid sida av och ger mig blåbärsdryck om jag ska klara det här.




Ett tips. Ibland brukar jag droppa några droppar doftolja på insidan av toarullen, då luktar det alltid så där lite extra gott inne på toa : )






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0