Skolh*lv*t*!!!

      2012-01-26 / 12:04:40 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
Om ni idag inte orkar höra mig klaga, sluta läs här!

Oj ursäkta min svärrubrik så här på en torsdag. Men skolan känns tung, svår och bara utmattande. Jag försöker verkligen med en positiv inställning läsa denna otroligt jobbiga teoretiska bok.  Det är många begrepp så som determinism, socialkonstruktionism, universalism, reduktionism,koalitionspolitik och många fler som bara får mitt huvud att snurra, när jag tror att jag har förstått den ena och börja läsa den andra så blandar jag ihop den tredje med den femte.

Ibland blir jag nästan så frustrerad att jag inte längre tror på mig själv att jag kommer klara denna termin. Jag vill verkligen förstå det jag läser och det är det som gör mig så himla frustrerad när jag inte förstår. Det står även i boken att "detta är en bok som bör läsas flera gånger under en längre tid för en djupare förståelse". Men när jag inte har den tiden? När jag har 3 dagar på mig att läsa 200 s, göra en sammanfattning, samt förstå den, Hur ska jag då göra?

Stackars er som får höra mitt gnäll.



52 sidor och en lång kisspaus senare...

Postat av: Anonym

stackars dig - ena trösten är att det är samma skit ni läser alla i klassen!

2012-01-26 @ 16:14:02
Postat av: Helena Högberg

usch, det låter väldigt jobbigt det där, jag förstår inte ens vad boktitlarna betyder.

2012-01-26 @ 18:23:07
URL: loppisloella.blogg.sehttp://

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0