Pyssla mer med era barn!

      2012-02-17 / 11:51:51 Publicerat i kategorin Barnpyssel  
När jag var liten så bara älskade jag att pyssla. Det är ju ioförsig något jag fortfarande älskar att göra. Det är bara ett så himla skönt tidsfördriv. När jag är ute och jobbar och praktiserar på olika förskolor så märker jag att det är väldigt många barn som är precis som jag var. Och det som är det bäst med barn är att de är inte kräsna när det gäller material. För dem kan ett gammal godispapper som glänser vara en skatt.


Ta vara på era barns fantasi och använd det som ni har i skåpen hemma. Varför inte använda er att makaroner och göra så här fina halsband? visst är de läckra? och färga pastan gör ni enkelt hemma.





Lägg den pasta ni vill färga i en platspåse, jag tycker ikeas påsar är bäst, dom som man kan öppna och stänga enkelt. Häll sedan i handsprit, inte mycket men så att makaronerna blir fuktig och sen droppar ni ner sån vanlig hushållsfärg. Stäng påsen och skaka om i några sekunder.



När ni har fått till den färgen ni vill ha så häller ni ut dem på lite hushållspapper och låter dem torka till.



Sen är det bara och börja göra vackra halsband : )

(Pastan ska såklart vara okokt, och handspriten måste tillsättas först innan färgen)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0