Det här med människor!

      2012-02-07 / 11:27:00 Publicerat i kategorin Virkat  
Jag blir alltid lika förvånad över en sak här i livet och det är folks ständiga kommentarer eller ifrågasättande till att jag valt att inte äta kött äter dock fisk.

Vi människor kan åka till rymden, klona får, stoppa in ett nytt hjärta hos en som haft ett trasigt, åka till london över en dag, sy våra egna kläder, ta bilen till affären fast den ligger 200 m bort, klättra upp för Kebnekaise, odla kött i en låda på en cell, jaga antiloper i afrika, sova i en igloo, betala sjuka pengar för märkeskläder, odla banener inomhus osv.

MEN när det kommer till det att jag inte äter kött så är det lika många som tappar hakan varje gång. VAAA? GÖR DU INTE? vad konstigt.

Jaha, så det är konstigt. Men att vilja hoppa bungyjump ut för ett stup med huvudet före är inte det? eller att spela tv spela flera timmar varje kväll? eller att låta facebook styra ens liv? eller att tatuera sig? Ja... nää.. för är ju inte konstigt!

Herregud! Jag börjar faktiskt bli less på detta nu! Det är över 12 år sedan jag sluta åt kött. Just deal with it!



Jag tror jag måste lära mig att sticka, har ni sett så otroligt söta dessa är?



'

Blir ni sugen på att göra en kolla in mönstret hos puff daddy
Postat av: Emily Karlsson

Vad rätt skrivet! Alla gör ju som de vill själva ändå i slutänden, men att inte äta kött borde inte förvåna så många i dagsläget, det finns andra saker att lägga energi på :)

2012-02-07 @ 14:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0