Brandvarnaren Chick-a-Dee!

      2012-02-20 / 12:27:19 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
Helgerna går ju bara så himla fort. Nu är det måndag igen och jag sitter här och tragglar med mina böcker som verkar har fastnat i historiens tragedier. Tänk om man kunde få läsa något positivt om den svenska skolan, än bara hur man hela tiden klankar ner på den och vad som är dåligt. Det finns ju massa positiva saker med den också, undra vart den litteraturen befinner sig?

Idag på eftermiddagen åker jag som alltid iväg och jobbar med att undervisa min barngrupp i flyt och flyg, ett gäng härliga barn med massa skaparenergi. Denna vecka drar även smyckesdesignen igång igen och jag börjar bli lite små nervös eftersom mitt beställda material fortfarande inte har anlänt.



Jag kan inte låta bli att vara helt förtjust i denna brandvarnare. Tänk så fin den skulle vara sittandes där i taket. Den sätts upp enkelt i taket och fungerar precis som en vanlig brandvarnare. När fågeln känner av rök ger den ifrån sig en alarmsignal på 85 dB.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0