Glasfusing

      2011-10-14 / 12:23:16 Publicerat i kategorin  
Jag var ju som jag skrev på glasfusing kurs igår. Himlans vad kul det var. Var så kul att få gå på kurs själv, en riktig pysselkurs. Önskar jag alltid fick göra det på torsdagar : )

Fotade lite bilder under kvällen som ni ska få se.



Själva fröken för kvällen, Mia Gråhammar.



Hon hade med en plåtlåda full med härliga hängen och ringar i olika färger och former



 Ett hänge med ett gulligt hjärta



En frän ring





Sen fick vi så klart börja och prova själv. Här försöker jag göra en rosa, vit och turkos variant. Jag gjorde både ett hänge och en ring som jag tänkte skulle passa med varann.


Så här ser själva ugnen ut som man smälter glaset i.


 
Här i ligger några av våra skapelser och väntar på att dom ska brännas.


Kan dock inte visa något resultat än. Eftersom det behövs ungefär ett dyng innan det är färdigt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0