Dom är duktiga!

      2011-10-13 / 12:17:47 Publicerat i kategorin  

Smyckeskurs som vanligt igår. Jag har försökt fota mina elever på smyckeskursen så ni får se vad vi gör men det brukar inte gå så bra, för de vill inte alls vara med på bild. Men igår lyckas jag fota på det som de jobbar med i alla fall, även om bilderna inte är i världsklass.

Just nu jobbar vi med silversmide och alla jobbar med sina egen designade smycken. Det gör ringar, stansade plattor, örhängen och mycket mer.


Här är en tjej som precis har övat på att stansa i plåt och ska börja stansa sitt smycke. Ett mycket nervöst moment.



En annan tjej som gör en bricka där hon stansar in sitt personnummer.



Här har vi en tjej som gör en jättefin ganska bred silverring, som hon precis har lött ihop och nu är det bara den roliga slipningen kvar.




Idag är det torsdagsgruppens tur att fortsätta med sina silversmycken. Sen när den kursen är slut för idag ska jag själv på kurs i Glasfusing, ska bli jättekul : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0