Skapa en flaskburk!

      2011-11-20 / 11:43:55 Publicerat i kategorin Barnpyssel  
Idag regnar det, så det blir en perfekt dag för att pyssla med barnen.

Många små barn även jag gillade att ha små förvaringsburkar att ha saker i när jag var liten. Att bara få ha en liten burk som man använde när man var ute och plockade fina stenar var kul, Ja möjligheterna är stora. Kanske kan det bli en burk att ha lördagsgodis i?

Så idag ska jag tipsa hur man lätt gör en rolig förvaringsburk till barn av två gamla petflaskor och en dragkedja.


Skär till botten på två petflaskor så att de blir lika stora. Använd en mattkniv eller en vass sax. Limma sedan dragkedjan på plats i burken, jag använder karlsson klister som är ett bra hobbylim. Låt sedan torka riktigt och sen är den färdig att användas. Limma ena sidan, låt torka några minuter och limma sedan den andra.

Gå inte på någon sybutik och köp dragkedjor. Fynda dom på loppis, på erikshjälpen exempelvis finns det för 2 kr/st.

Lycka till :)


Postat av: Anonym

Nu förstod jag dragkjedje inköpena - ha ha kul grej - jag provar - skall ha frön i min!

2011-11-22 @ 09:18:02
Postat av: noura

Hej! jag fattar inte hur man gör en sådan. Kan du förklara hur man gör? Tack!

2012-10-20 @ 13:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0