Skapa av Paraffin wax.

      2011-11-21 / 15:24:32 Publicerat i kategorin D.I.Y  
Jaha då var den här igen, den där jobbiga måndagen som ständigt kommer åter varje vecka. Jag har idag sysselsatt  mig med att skriva på forskningsrapporten som ska vara inne denna vecka. Jag har skrivit klart vårt missiv och de intervjufrågor som vi kommer att använda oss av. Det känns som att vi har fått till en bra grund som vi kan skicka in.



Inför jul har jag alltid massa projekt jag vill göra ( när jag tänker efter kanske jag har det alla dagar på året?) aja.. hur som helst är jag sugen på att skapa dessa gulliga ljuslyktor. Dom är gjorda i paraffin wax (finns att köpa exempelvis här).

Viktigt att komma ihåg när man gör dem är att försöka hålla samma temperatur på waxet hela tiden och att inte doppa ballongen längre ner i gjutningskärlet än det är vatten i ballongen, för annars spricker den. Annars tror jag bilderna själv beskriver tydligt hur ni ska göra. Glöm inte heller att inte ställa ljuset direkt i lykta då den kan börja smälta, utan använd en sån liten glaskopp o ha ljuset i.



Vill ni ha en utförlig beskrivning med text och bild på hur man gör dessa, titta in här då.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0