Vofflor Àla Lchf

      2011-05-19 / 12:40:55 Publicerat i kategorin Recept  
Jag försöker som sagt slimma ner mig lite tills vi ska åka utomlands, därför har
jag försökt dragit in på mjöl, potatis, ris och pasta. Blev tipsad härromdagen
av Tove att göra Lchf pannkakor (fast jag är för lat för att steka) så därför valde
jag att göra vofflor istället, varför lägga ner massa energi på att steka när en
maskin kan gör det åt en. Till det vispade jag grädde och blandade ner frusna hallon.

Jag kan ibland blir irriterad på folk som provar recept som ska smaka
som "vanliga" saker, och så skriver de att det smaka Exakt som
vanliga men när man väl själv testa så smakar det dynga och
man blir ernormt besviken.
Men med dessa kan jag LOVA att det smakar så lika det går
att komma pannkakor/vofflor.


Jag ber om ursäkt om ni tycker det är jobbigt med mina recept hit
och dit, men min värld kretsar rätt mycket nu runt mat, men det
blir bättre snart, Jag lovar.




Recept
4 ägg
1 dl mjölk
2 dl grädde
2 msk fiberhusk
50 gram smält smör
1 tsk bakpulver
salta efter smak

Blanda ihop allt och låt det sedan stå och svälla i 5-10 minuter så
att fiberhusken får arbeta lite.
Grädda sedan i voffeljärn, det är lite lurigt för man får inte hälla i för
mycket smet för det sväller ganska rejält i gärnet,så häll i mindre än
du tror att det ska vara.

 

Postat av: Tove

Va bra gumman att du blev nöjd med fiberhusk & allt =)

2011-05-19 @ 21:49:00
URL: http://freedom2love.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0