TIPS!

      2011-05-09 / 11:56:05 Publicerat i kategorin Pyssel  
Herregud vilket härlig väder vi har idag, nästa 20 grader i skuggan. Det är inte
dåligt för att vara maj i norrland. Jag har varit ute och tagit en lång promenad
i solen, så himla underbart. En fördel med att vara student att man kan lägga
upp sina dagar som man vill.

Idag tänkte jag tips om hur man gör så att nytt papper ser gammalt ut.
Det är super enkelt! Pensla bara lite kaffe över pappret och låt torka. Sen är det klart!

Självklart kan man ju köpa färdigt med, men det känns väldigt onödigt
och lägga pengar på när man kan göra dem själv på en kick
för ingen kostnad alls.




Lägg ut papperna på bordet som du vill ge den "gamla looken". Blanda till
kaffe i ett glas, jag brukar ta ett halvt glas vatten och 1 tsk snabbkaffe.



Pensla på så att du ser att det täcker hela pappret. Pensla hellre på för
mycket än för lite. Här nedan ser ni att jag penslat på ganska mycket.
När du känner dig nöjd, ta en bit hushållspapper och dutta över pappret.
Dels för att få det mer jämnt och dels för att suga upp det överflödiga.
Ser ni skillnanden?




Nu är det klar. Papperna blir lite skrynkliga med eftersom att de blir blöta, men
jag tycker det bara gör att det känns ännu äldre och får lite mer charm.

Postat av: Sandra

Hej! Va snyggt, men vart hittar du notpapper?? :)

2011-09-23 @ 11:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0