Att se upp till!

      2011-03-08 / 15:51:49 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
Idag är det internationella kvinnodagen. Vem ser du upp till? Jag har många. Men idag tänkte jag ägna lite uppmärksamhet till en kvinna som jag inte känner, som inte ens vet vem jag är. Men jag följer hennes liv. Emelie är henne namn och hon skriver om sin kamp med sitt barn som har sjukdomen JEB.

De dagar ni känner att Ert liv inte blir som ni vill, att ni helt enkelt bara har en pissig dag. Gå då in och läsa denna blogg om Lilla Ellys kamp!



"Jag förstår inte vart hon får sin styrka i från, vart kraften till det där fantastiska leendet kommer i från.

Varje dag börjas med att avföring bränner i öppna köttsår. Att mamma och pappa drar och sliter i en trasig hud som svider och pulserar. Förband som sitter fast som lossas av vatten bytes mot nya som ska bytas åter kommande morgon och nästa morgon och nästa och nästa...

Svullna slemhinner gör det svårt att andas, svälja och prata. Låga värden som gör kroppen matt och orkeslös...

Smärta och klåda som gör nätterna mer eller mindre oroliga...

ÄNDÅ orkar hon, ändå ler hon, ändå sitter hon där och diggar till musiken. Min dotter, vår dotter är FANTASTISK. Jag kan se det utifrån mig själv och gråta över att mitt barn lever i denna smärta. Att jag fick ett barn med denna HEMSKA sjukdom. Eller så kan jag sätta mina egna känslor åt sidan och se det utifrån hennes perspektiv. En otroligt stark liten 2-årig flicka som för det mesta älskar livet och njuter fast man ibland kan undra HUR?" /Emelie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0