Sådär ja.

      2011-07-16 / 18:42:39 Publicerat i kategorin Virkat  
Nu så. Snipp snabb slut så var..... korgen klar.
Gick ju tok fort det där.


Är ni intresserad av att göra en med?

Börja så här:
Virka 6 lm och slut dem med en sm i första lm. Virka sen 8 fm runt ringen.
Avsluta alltid varje varv med en sm. På andra varvet virkar man 2 fm i varje
fm. På det tredje varvet ökar man med en maska i varannan fm och forsätter
att öka så för varje varv tills man är nöjd med bottenplattan. Om du inte tycker
att den blir platt, kan man öka eller minska antal maskor.

När du sen är nöjd och vill göra sidorna, slutar du helt enkelt att öka maskor
och virka istället i fm i varje fm.

Jag valde även att göra handtag på min korg. De gör man enkelt genom att på två
ställen mittemot varandra hoppa över ett lagomt antal fm och istället virka lm. Sen
avslutade jag med att virka ett varv till med fm i varje fm för att sedan
avsluta med en sm. Plätt lätt






För er som missade mitt tidigare inlägg om den virkade korgen så är den
virkad av en bit av ett gammalt lakarn som jag klippt i cm tjocka längder och
virkat med virknål nr 10 : )



Postat av: Maria

Åh, jätte jättefin! :)

2011-07-16 @ 19:16:11
URL: http://mammamariasblogg.bloggagratis.se/
Postat av: Janet

Hej! Så underbar korgen är, kan man beställa en sådan av dig och vad skulle den då kosta.

Mvh Janet Westdahl

2012-02-09 @ 13:05:45
URL: http://www.mbj.name

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0