Med smärta i ett inredarhjärta.

      2011-07-24 / 17:05:17 Publicerat i kategorin Pyssel  
Ibland kan jag må så där illa i inredningsväg. Ni vet när man ser något som är så fruktansvärt fult? Så där fult att man till och med skulle kunna tänka sig att gå till dörren, knacka på och erbjuda sin hjälp för att hjälpa till att tapeteseraeller måla om.

Ett sånt rum såg jag idag.

Detta var något som var himla populärt förut. Men som gör ont i mitt inredarhjärta när jag ser. Det är när folk har bårder till tapeterna OCH det värsta med det är att det till och med är vanligt. Det kan  både vara bårder som sitter uppe vid taket men även mitt på väggen och gärna i en kombination med en obehandlad träpanel till.

Nä huga. Det är så att man ryser.

(För att inte bli halshuggen så vet jag att många av er har det där ute men inte
har råd/hunnit gjort något åt det än vilket jag förstår. Men det som är hemskt
är att folk sätter in det nytt idag)


För några veckor sedan köpt jag mig en slipmaskin på Jula. Detta va vad jag
skulle använda den till. Nämligen att slipa om gammalt porslin och göra smycken av.

Det var mycket svårare, anstängande och mer okul än vad jag tänkt mig.
Men jag har kommit på några saker som kan underlätta arbetet litet och
ska pröva på nytt igen när jag hittat något passande porslin.

Jag försökte slipa till en cirkel, men det blev det här...



Då kanske ni förstår att det var svårt...

...men bättre lycka nästa gång kanske?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0