Snickerskladdkaka

      2011-02-09 / 12:02:39 Publicerat i kategorin Recept  
Igår blev det lite bakande här hemma, dels för att fira det trevliga betyget A jag fick men även för att jag fick fika besök. Riktigt god och söt blev denna annorlunda varianten av kladdkaka! De salta nötterna bryter av på ett gott sätt mot chokladens sötma. Den var faktiskt otroligt enkel och snabb och göra med. För tro mig, jag är ingen van bakare, så tycker jag den är lätt och göra så är den det : )


Ingridienser:
150 g smör
2 dl socker
3 ägg
3½ dl vetemjöl
1 dl kakao
1 förpackning Center

Topping
200 g mörk choklad
2 dl jordnötter

1. Smörj en form med löstagbar kant, ca 22 cm i diameter.
2. Smält smöret. Vispa ihop ägg och socker lite lätt. Blanda mjöl och kakao i äggsmeten och ha sedan i det smälta smöret. Smeten blir väldigt fast den är alltså inte så rinnig, men den ska vara så.
3. Häll smeten i formen. Tryck ner Center i smeten och grädda i mitten av ugnen i ca 10-12 minuter i 200 grader.


4. Låt svalna och lossa sedan formens kant. Smält chokladen till toppingen och rör ner nötterna. Bred blandningen över kakan och låt svalna i kylen.



Baka och njut : )
Postat av: My

Å fyfaan va gött =)

2011-02-09 @ 17:30:49
URL: http://myemeliemichelle.blogg.se/
Postat av: Katta

Den var fantastisk god!!! :-*

2011-02-10 @ 20:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0