Fantasi och gränser

      2011-02-03 / 15:58:32 Publicerat i kategorin Inspiration  
Jag får väldigt ofta höra så här "åååh vad du är kreativ"... och sen efter kommer det en lite suck.. eller så hör jag oj vad du måste ha "livlig fantasi"... och efter det kommer åter igen den där sucken.
Jag har funderat på det där ett tag nu vad sucken egentligen betyder. Betyder det "åh vad du är jobbigt, när ska du förstå att du ska växa upp och bli förståndig istället?" eller betyder den " åh vad jag är avundsjuk, varför är jag inte lika kreativ som dig?"

Det är i alla fall något jag får höra varje Varje VARJE dag, ibland kan jag tycka det är lite jobbigt. För ibland kan det låta så här med," herregud vad du gör saker hela tiden, jag fattar inte hur du hinner, jag skulle då aldrig hinna och sitta och hålla på med sånt där hela dagarna jag har ju bättre saker för mig" och då med en negativ klang. Då brukar jag alltid "försvara" mig genom att säga, men du hinner kolla på tv 3 timmar? gå och kolla på den där hockeymatchen? sitta och klaga i 30 minuter över inget? Lägga dig på soffan och vila 20 min för att du åt för mycket till middag?

Det handlar helt enkelt om att jag Väljer att pyssla och skapa, för mig är det som balsam för själen, jag behöver det. Lika mycket som någon annan behöver något annat.

Så var klagotimme över, för nu börjar jag låta som en negativ gnällis och det vill jag inte vara!Nu ska jag visa något som jag tycker är sååå snyggt!. Det är lastpallar, och det låter ju helt skruvat, Vad är det för fint med dem egentligen? Joo, för att det finns alla möjligheter att skapa vad som helst med dem. De har också redan den där halvslitna rå utseendet som jag gillar. Man kan antingen välja att måla dem eller inte. Igår efterlyst jag last pallar på fb och vart så himla glad över att det var så lätt att få tag i dem, trodde det skulle bli oerhört jobbigt. Jag avslöjar inte än vad jag ska bygga, men det blir en sak för balkongen : )

Alla bilder är tagna från google. Vill visa er hur fint det kan bli av "bara" lastpallar : )











Postat av: Tove

Va fiffigt DET var ! Riktigt snyggt desssutom=) Ska bli skoj å se vad du får ihop för något! Vi får höras snart igen tycker jag! stor kram!

2011-02-04 @ 02:37:49
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Det där känner jag igen, den där sucken.... det är lite jobbigt att få höra att man är "perfekt" och "präktig". Men jag försöker låta bli att bry mig. Tycjer jag du med ska göra.



Så mkt fint här fanns hos dej.

2011-02-06 @ 18:41:00
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0