Virkad Sjal!

      2011-12-07 / 11:59:08 Publicerat i kategorin Virkat  

Vet ni hur svårt det är att köpa badskum/badkulor/badsalt till en karl?

Vet ni hur svårt det är att hitta något som det inte är fjärilar, prinsessor, rosetter, rosa eller lila färgade askar till?

Jag förstår att marknaden för badartiklar främst riktar sig till kvinnor, men samtidigt borde man väl ändå kunna skapa en neutral ask, så kanske skulle passa båda könen?

Det känns inte kul att ge bort till en karl en ask med badkulor där de först ligger i en lite hjärtformad ask, som i sin tur ligger på en rosa handduk, som sedan är inslagen i en större ask som är inslagen med ett stort rosa/lila band i form av en ros! Och allt detta luktar som bubbelgum.


Men kanske är det så att karlar inte badar...?



En ny sjal har blivit virkad, ännu en vit rackare.







Blir du sugen kan du gör en själv efter detta mönster!
(Jag vet inte vart mönstret kommet ifrån, så om någon känner igen det hojta till så sätter jag ditt "ägaren")


Börja överst på schalen och lägg löst upp 235 lm med nål nr 5.
1:a varv: 1 fm i den 9:e m från nålen, * 6 lm, hoppa över 5 lm, 1 fm i nästa m *, uppr *-* v ut och avsluta med 6 lm, hoppa över 2 lm, 1 fm i sista m.

2:a varv: virka sm tills du är mitt på 1:a lm-bågen, * 6 lm, 1 fm mitt på nästa båge *, uppr *-* v ut (på så vis avm ½ båge i varje sida på varje varv). *-* = 1 rapport.

Uppr 2:a v tills det bara är en båge kvar. Drag av tråden och fäst.







Postat av: Klara

Kolla på the body shop dom brukar ha lite mer neutrala färger :)

2011-12-07 @ 12:34:23
URL: http://kmv.blogg.se/
Postat av: Emelie

Lush har bra grejor som inte är för "jollriga". Finns en blå som är underbar med alger och havssalt inuti.

Meeeen... problemet är ju att närmsta stället är Stockholm eller Luleå.

2011-12-07 @ 19:26:04
Postat av: Bettan

Gör en egen badbomb. Verkar kul, och då kan man ju bestämma själv hur den ska lukta och se ut :)

http://trendenser.se/2005/december/egna-badbomber.html

2011-12-07 @ 19:39:42
URL: http://bettan82.blogspot.com
Postat av: han där nere

Jag håller med, vart kan man köpa en gevärshylsa med något trevligt tillbehör till det manliga badet?

2011-12-16 @ 22:55:24
Postat av: Vibeke

Jag är så förtjust i den där sjalen! Vilket garn använde du och hur mycket gick åt ?

2012-01-10 @ 08:31:58
URL: http://beckorell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0