När hösten är här får man..

      2011-08-09 / 11:30:00 Publicerat i kategorin Virkat  
Eftersom att jag igår sa att hösten var här så kan jag ju inte ångra mig nu även om det blev en kanonfin (sommar)kväll igår.

Jag passade i allafall på igår att virka mig ett par så kallade torgvantar. Dom kommer att bli kanon sköna att ha på sig på mysiga kvällspromenader och även senare när det inte blivit fullt lika kallt så man behöver vantar.


Det här med att fota är ju inte alltid lätt och speciellt inte när man ska fota
något som ska sitta på händerna som man fotar med.










Jag har gjort ett eget mönster att virka efter, eftersom det nästan inte finns någon som delar med sig av ett mönster till virkade torgvantar (konstigt nog)

Virkade torgvantar i strl medium
1.Virka 28 lm
2. 1 st i fjärde lm, virka st raden ut = 26 st sammanlagt inklusive den första med tre lm.
3. Vänd, virka 3 lm och en stolpe i varje stolpe.
4. Fortsätt så i sammanlagt 15 varv
5. Virka nu ihop kanterna genom att vika den kant mot kant och virka 12 sm igenom båda kanterna,
virka sedan 9 sm bara på ena sidan, virka 6 sm genom båda kanterna.
6. Vänd den nu ut och in
7. Antingen kan du sluta här och fäst tråden eller så kan du virka det snäckmönster jag gjort längst fram genom att virka 1 lm, 1 fm, 5 st i vid nästa stolpe, 1 fm i nästa stolpe, fortsätt sedan så varvet ut och avsluta med 1 sm i första fm. Fäst sedan tråden.
8. Jag valde sen att göra 3 rader med fm i andra änden av torgvanten för att få ett snyggare och tajtare avslut runt handleden.

KLART!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0