Jag har allt som jag behöver.

      2011-08-02 / 11:33:55 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
Många som bor i vår lilla vackra stad. Eller jag kanske ska säga att många som
växt upp här känner ofta behovet av att måste flytta härifrån med förklaringen
att "det finns inget att göra, staden är för liten".

Jag känner aldrig så. Jag känner att jag bor exakt där jag ska bo.
Där allt jag behöver finns.

* Det är 5 km till världens finaste och långa sandstrand.

* Jag bor i en stad som kanske inte är så stor, men vi har ändå några av det stora klädkedjorna.

* Jag har IKEA bara 6 mil bort och ett av Sverige största köpcentrum.

* Runt Härnösand finns den vackraste naturen man kan tänka sig.

* Jag har min familj bara några minuter bort som alltid ställer upp.

* Jag har nära till äventyr. Så som Skuleberget, höga kusten, bergsklättring, kajakturer, grottklättring mm.

* Jag kan varje dag gå till det flesta av mina vänner (behöver alltså inte ta bil, buss, cykel).

Ibland är det bra att fundera över vad man har och inte vad man vill ha!.
Jag är nöjd med mitt livet.


Fredagkvällen förra veckan var det en sån otroligt vacker kväll. Så
vi (eller jag ) bestämde att vi skulle gå ut och titta på grottorna ute vid smitingen.
Efter lite övertalningen hade jag fått med mig gänget.

Alla ska vara med på bild när det är jag som fotar




Mor och Olsson knatade på bra. Här hade terrängen börjat blivit lite mer krävande.


Lite utsikt att avnjuta efter vi gått/klättrat 1/3 av sträckan.



Jaha se där. I bäste klättrarkläderna.



Djupet framgår inte riktigt i bilden. Ser det nu!



Det blir en liten bildbomb i det här inlägget som ni märker.



Vi hittade även en vit varg i skogen. För det där är inte vår hund. Även
om man kan se likheter.



Detta är en grotta och ingenting annat.



Jojo minsann. Vattnet det kan det.





Lagomt jobbig tur som gav kroppen ett riktigt träningspass.
Tur vi hade fikaväska med oss som gav oss en välförtjänt
fikapaus.
Postat av: Sandra

Jag håller fullkomligt med dig Frida! Jag vill aldrig flytta härifrån =)

2011-08-02 @ 14:53:46
URL: http://www.nogg.se/sandrine
Postat av: Tove

Vad härligt det såg ut =)Du har alldeles rätt Frida! Härnösand är en riktigt fin stad och det FINNS saker att göra. Kanske man hamnar däär uppe tillslut igen ;) kramar

2011-08-02 @ 15:00:00
Postat av: Emelie

Exakt sådär känner jag också! Vill inte flytta från Härnösand (nåväl, flyttade till utkanten då...), för det är så himla vackert! Svårslaget. Det finns allt man behöver och lite därtill inom räckhåll och finns det inte där finns det antingen 3, 5 eller 6 mil bort, nästan aldrig längre än så.



Vi klättrade grottorna med barnen förra året, jag med Fisen på höften i sjal - gör jag inte om (; .

2011-08-02 @ 20:59:49
Postat av: Rebekah

Vilken upplyftande blog-post, Frida! Precis så kände jag det också, betr. Härnösand! Hade det inte varit för det här med Canada, så hade jag aldrig flyttat från Härnösand!



Roligt att det finns nå'n som tar fasta på det positiva i omgivningen :)

2011-08-10 @ 22:48:17
URL: http://i95ride.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0