Det här med kantareller

      2011-08-11 / 12:21:58 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
Varje dag hör man från olika person "ååh vi hittade så mycket svamp att vi inte orkade bära", "vi fyllde flera Ica kassar", " vi fyllde hela korgen på en radie av 20 m" bla bla bla.
Jag tror dom ljuger, Allihop.

Det finns inga sådana ställe. Vill man ha svamp får man söka skiten med.

Och det var exakt det jag och L gjorde för en kväll sen.

Eller ja, ska sanningen fram så sökte han och jag fick plocka.

Han sprang runt där i skogen som en svamphund, viftade med träden när han hittat så jag visste vart jag skulle gå och så sprang han vidare. Mycket bra jobbat L, mycket bra.

Själv gick jag där snällt med min korg från svamp till svamp och rensade dem på plats.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0