Tips på hemmagjord tavla : )

      2010-11-23 / 20:37:45 Publicerat i kategorin Pyssel  
Denna tavla är alltså inte till salu utan pryder min sovrumsvägg : )

Men för er som gillar att pyssla och skulle vilja ha en hemmagjord vacker tavla, är denna en super enkel grej att göra : )

Du behöver:
En canvasram - välj storlek efter tyckte och smak
Ett tygpapper
En fotoskrivare (låna en utskrift av en snäll vän)
Ett strykjärn
Några böcker
Lite pärlor, spets eller valfri dekoration

Välj ut en text som du vill ha på din tavla.

Skriv ut den på papperet (kom ihåg att det måste vara spegelvänt för att det ska bli åt rätt håll när du sen stryker på det )

Eftersom jag valt en djup canvasram är det bra om man lägger böcker under ramen så att det blir en yta att strycka på, annars böjer sig ramen.

När ni ska strycka på texten på ramen, ha strykjärnet på maxvärm, det fäster bäst då, stryk ca 2-3 minuter.
Nu är texten på ramen och ni kan välja att dekorera som ni vill . )

Jag har även dekorerat med hjärtan jag gjutit i kakelfix i isbitsformar för att få en 3d effekt : )

LYCKA TILL : )


 


  
Postat av: AnnaK

Verkligen superfin tavla, vilken pysseltalang du är! =)

kram

2010-12-01 @ 21:06:52
URL: http://annakmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0