Hemgjord mot hemgjord

      2010-12-20 / 18:22:58 Publicerat i kategorin Pyssel  
...nu har jag haft min hemmagjorda lampa av plastmuggar så länge att jag blev sugen på en ny lampa. Tv-bänken och soffbordet har ju blivit utbytt så då kändes det dags för en ny lampa med. Hittar aldrig nå lampor jag tycker är fina till ett vettigt pris så det blev till att göra en egen.
Hittade en gammal lampstomme i Lars förråd som jag använde, men går säkert lika bra att hitta på loppis. Snurra sen runt massa tyll, många många varv, men jag ville fortfarande att den skulle vara lite genomskinlig och att stommen skulle synas, så det är ett medvetet val. Sen sydde jag bara fast lite pärlor. O hejsan svejsan så var en ny lampa född : )
Ser på bilden att den nya ser väldigt pluttig ut, men den är större i verkligheten=)

Gamla:



Nya:



Postat av: Anne-Li

Men Frida, vilken mysig blogg! Exakt som en blogg ska vara.

En rolig sak är att jag sökt en grå tapet med blommor på i färgerna vitt/grå/svart. Så din tapet måste jag bara veta vart man kan köpa, har sökt överallt och aldrig sett den!!!



Denna blogg lägger jag i favoriter=)

2010-12-20 @ 20:42:13
URL: http://mydollhouse.blogg.se/
Postat av: Anne-Li

Ser nu att du pluggar till lärare också=) Vilken ålder? Om allt löser sig börjar jag plugga till lågstadielärare om 1 månad, skraj!!!

2010-12-20 @ 20:43:30
URL: http://mydollhouse.blogg.se/
Postat av: Anne-Li

Haha!! satt just och skulle efterlysa litteraturen till auo:1 på facebook. Jag är i behov av allt som behövs=) Var ju en hel del. En del säger att jag inte behöver köpa alla böcker men hur ska man veta vilka som behövs? Underbart att du har dem kvar!!!!! Vad vill du ha för dem?

2010-12-21 @ 13:40:43
URL: http://mydollhouse.blogg.se/
Postat av: LATIFAH

Hej mysig blogg :)

tänkte höra om vart har du köpt dina snygga kuddar med stjärnor på?? :)

2011-10-15 @ 15:16:30
URL: http://latifahkassab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0