Sy en dyna till barnstol!

      2013-05-09 / 10:11:10 Publicerat i kategorin D.I.Y  
 Idag är det ledig dag tillsammans och man skulle kunna tycka att jag borde sucka över att det inte är sol. Men det gör mig egentligen inte så mycket, då får vi istället en andledning att stanna inne hela dagen och bara mysa med varandra och påta på i hemnet! Men först ska vi hjälpa min kusin och flytta till hennes nya lägenhet.
 
Ett dyna har blivit sydd till M:s barnstol med. Jag är inte så mycket för det där med mönster hit och dit. Så jag måttade på ett ungefär i stolen, klippte ut tyg efter måtten, la i sån fyllvadd?! (heter det så?) Och så sydde jag bara runt. Självklart sydde jag ihop tyget först, vände det ut och in och stoppade sedan ner vadden. Sydde också fyra "snören" av samma tyg så det gick att knyta fast dynan. Och abakadabra så har han fått sig en dyna för ynka 10kr. Eller egentligen 5kr, då det bara gick åt en halv meter.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0