Liten blir stor!

      2013-12-02 / 22:08:27 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
Idag var det första dagen för Malwe på förskolan! Det gör lite ont i mitt hjärta att lämna ifrån han faktiskt. Han är ju min lilla plutt, min lilla bebis, mitt lilla lilla barn som har blivit så stor. Han går ju faktiskt runt nu, visar exakt vad han vill, pratar, äter själv, hämtar det han vill ha. Ja. Jag har nog bara inte förstått hur det har kunnat gått så här fort. Hur hamnade vi här?
 
Vi fick i alla fall det allra bästa välkomnandet idag på hans förskola. På hans hylla låg ett välkomstpaket med en gullig liten t-shirt i och en nalle. Det är himla uppskattat som förälder att känna sig välkommen. Jag tvivlar inte en sekunt på att Malwe kommer få den bästa möjliga omvårdnaden där. Men ni som är föräldrar vet ändå den där känslan av att lämna sitt barn för första gången. Bara rädslan att han kommer stå där med tårar i ögonen när man ska gå med armarna utsträckta mot mig får mig att få panik!!!
 
Frågan är om inskolningen blir jobbigast för mig eller för han?!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0