Solskärm till en barnvagn!

      2013-07-15 / 12:07:51 Publicerat i kategorin D.I.Y  
Igår spenderade vi dagen i den fina vädret på murberget i trevliga vänner sällskap. Det är så himla mysigt där och strosa runt bland gamla hus, gå i skola för i tiden, kolla in getterna, fika i cafet och gå med tårna i gräset.
En sak jag dock irriterade mig på var att solen lyste rakt ner i Malwes vagn vilken gjorde att han inte kunde sova. Att vända vagnen mot solen eller flytta runt papraplyet hela tiden kändes bara jätte jobbigt. Så när vi kom hem bestämde jag mig för att sy en solkeps till vagnen.
 
Hittade inget svart tyg som jag egentligen hade velat haft, utan det blev att använda det som fanns hemma. Detta är ett lite tjockare tyg, påminner lite om jeanstyg och är köpt på IKEA. Ville ha ett litet tjockare än bomullstyg så att det står emot lite mer väder och vind. Jag kan tyvärr inte berätta hur jag sytt det, det var det jäkligaste jag någosin sytt. Det här med logiska tänkande när man måste sy något som är halvrunt fanns inte på plats.Jag fick göra om mallen sidodär 10 ggr, haha. Så någon fin beskrivning på hur ni kan göra en likadan, kan jag tyvärr inte ge er. Men det finns garanterat någonstans på internet.
 
Men så här blev i allafall min.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0