Är du inte klar snart?

      2013-08-29 / 10:12:19 Publicerat i kategorin Hälsa/träning/vikt  
Det är lite intressant det här med min viktnedgång och mitt förändrade livssätt. Aldrig har så många stört sig på hur jag väljer att leva, hur jag väljer att äta, hur jag väljer att få må bra!
 
Jag får kommentarer varje vecka om olika saker, men klassikern är : Är du inte klar snart? Nä! Jag blir aldrig klar. Jag vill alltid att min kropp ska komma i bättre form, må bättre, vara starkare, friskare och mer hälsosam.
 
Fråga nummer två är. Jag fattar inte hur du orkar hålla på? Mitt svar tillbaka är alltid att jag inte fattar hur DU orkar hålla på? Du tycker det är jobbigt att jag lägger ner 1-3 minuter vid varje måltid för att väga min mat. Men du tycker inte det är jobbigt att bära på alla dina extrakilon, VARJE dag, varje timme, varje minut? Det är inte jobbigt?
 
En annan grej som ständigt dyker upp är att folk stör sig på vad jag väljer att inte äta, eller men unna dig något du med. Hur menar du nu? Jag tillåter mig själv VARJE dag att må bra, genom att välja mina råvaror. I min vardag finns inte ordet unna sig. Att unna sig är som att försöka simma mot botten för att hämta luft. Jag VÄLJER att äta en kaka, en pizza, lite godis ibland men jag ser då till att det finns plats i mitt dagliga intag.
 
Jaha vilken metod kör du då? Jag kör ingen metod och kommer aldrig göra det. Metoder är tillfälliga, något som är för stunden och något som du slutar med efter ett tag, så varför ens göra det? Utmana dig själv istället med att gå varje dag i trettio dagar, att du ska äta 100 gram grönsaker varje dag osv. Men gör inte så att något bli förbjudet. Är av allt, men i rätt mängder. Det hela handlar om enkel matematik. Kalorier in - Kalorier ut.
 
Ja, jag önskade att jag också kunde gå ner i vikt!  Gör det då! Den enda som hindrar dig från att gå ner i vikt är DU. Det är du som är din värsta fiende. Det är du som måste kämpa och det är du som måste ta tag i det. Att klaga varje dag hjälper inte om du ändå inte göra något.
 
 
 
Postat av: Anonym

vad bra skrivet! :) många som skulle behöva höra detta

2013-08-30 @ 15:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0