Nytt år, ny termin!

      2012-01-05 / 10:22:00 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
Det har varit så himla skönt med skolan att vi har haft inlämningsuppgifter istället för salstentor.
Inlämningsuppgifter innebär att man kan läsa boken hit och dit, välja vad man vill läsa, och på ett djupare sätt skapa insikt i något för att sedan presentera det i en skriftliginlämning...

...Nu däremot ska vi ha salstentor igen, vilket innebär att jag måste läsa sida för sida, början till slut för att fånga med så lite som möjligt om så mycket som möjligt. Memorera, memorera och memorera för att sedan sätt mig i en sal med en vakt och skriva allt jag kan komma på ur minnet. Jag behöver egentligen inte fundera så mycket utan mest minnas..

Hur tror ni det är bäst att lära sig?

Jag förbereder mig på timmar med vansinnes läsning och förmodligen (håller tummarna för att det inte ska) men att jag måste göra omtentor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0