Så syr du ett enkelt kuddfodral.

      2011-05-15 / 11:26:55 Publicerat i kategorin Pyssel  
Jag håller på att sy kuddar till balkongen som jag ska ha där ute till
sommaren. Alla ni som kan sy kan sluta läsa nu och alla ni som är
som jag att ni gärna vill kunna sy men att det oftast är för svårt, ni
ska absolut fortsätta läsa för då har jag en kanon bra tips på hur jag
brukar sy mina kuddar.

Klipp ut den tygbiten du ska använda och lägg rätsidan uppåt!



Vik över den ena sidan till hälften ungefär.



Vik "tillbaka" en liten bit (se bild)



Vik nu över den andra sidan över den första



... och vik "tillbaka" igen



Se till att den övre biten som du vikit går över den undre (se bild)



Lägg på kudden som du ska ha i, och måtta så att du ser att den får plats, och
sy sedan bara sicksack stygn längs båda sidorna.



Nu är det klart. Så här blir framsidan...



...och baksidan

Postat av: Katja

Så smidigt och bra! Måste testas till helgen. Tack för tipset ska genast lägga till dig på bloglovin, många kul tips i din blogg, pyssel är ju så kul!

2011-05-16 @ 22:48:38
URL: http://www.lillagrodden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0