Lchf? viktväktarna? periodisk fasta? GI?

      2013-06-05 / 17:43:34 Publicerat i kategorin Hälsa/träning/vikt  
För mig funkar det inte att gå på diet. Det finns massa varianter med mycket fett, lite kolhydrater, bara dricka vatten vissa dagar och så vidare. Men för mig går inte det. För mig är dieter enkelspåriga och inriktade på sin väg, inge fel med det. Men det funkar inte för mig, för det betyder att vissa saker bli "förbjudna", o det gör att jag vill ha dem ännu mer.
 
Jag kör helt på att räkna kalorier. Jag får äta exakt vad jag vill, inget är förbjudet. Detta passar mig så himla bra. Jag kan äta choklad en dag om det är det jag behöver just då. För ni vet ju, alla behöver vi choklad ibland, speciellt vit. Det handlar bara om mängden och att förstå olika råvarors värde i kcal.
 
Idag blir det till middag laxpasta med kantareller och paprika.
 
 
 
Jag gör alltid dubbelsats så att jag har till lunch dagen efter med.
 
Här ser ni min middag i värde av kcal för 1 person.
 
Postat av: Katja

Tack för tips om app :) Härligt med sommarlov, har detsamma och pluggar även jag till lärare. Vilken ålder läser du till?

2013-06-13 @ 23:39:03
URL: http://www.minafinastetva.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0