Morsdag.

      2013-05-26 / 16:21:55 Publicerat i kategorin Allt och inget!  
Många anser att det är onödigt med morsdag, en dag som har kommit till för att butikerna ska få en möjlighet att tjäna ännu mera pengar, en dag att köpa onödiga saker som läggs i en låda. Ibland kan jag bara bli så less på vissa människors ständiga sökande efter negativa saker. För mig är morsdag en fantastisk dag, en dag vi hyllar våra mödrar som ställer upp för oss i vått och torrt och älskar oss mer än vi förstår. Att hylla sin mor behöver inte betyda att man måste lägga fler hundra kronor på det, det är upp till dig själv. Kan lova att hon blir minst lika glad över en kram, en hembakad tårta eller en mysig promenad i solen där ni får möjlighet att prata.  
 
Så det så.
 
Själv blev jag bortskämd med frukost på säng med mina älskade finn crisp och jordgubbar samt en kopp thé. Till det fanns ett paket som innehöll M M kokbok som precis släppts.
 
Malwe hade även sagt så här på morgonen till sin pappa " buuag bhn frasig guuag huurt guuu hmm bruk mmhuu mhhu". Lars översatte detta på väldigt bra sätt och skrev sedan detta på en lapp som satt ovanpå paketet.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0