Måla på porslin!

      2013-05-07 / 09:12:48 Publicerat i kategorin D.I.Y  
Att måla på porslin är verkligen ingen nyhet, och det är något som man kan se på bloggar lite här och där just nu.
 
Men jag lovar er, det är så himla roligt och enkelt.
Bara och köpa en porslinspenna, jag rekommenderar det, istället för pensel då jag tycker det är himla mycket enklare. Det enda man ska tänka på är att när man inte använder den så ska den ligga ner, den får alltså inte stå i en pennburk!
 
Sen är det bara o måla. Diska muggen, rita önskat motiv, låt torka ett dygn och bränn det sedan i ugnen. Läs vilken tid och värme som gäller för just din penna, för mig är det 90min i 160 grader som gäller.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0